دستکش های وینیل برای چه مواردی استفاده می شود؟

دستکش‌های وینیل به دلیل قیمت پایین برای دهه‌ها انتخاب محبوبی برای صنایع غذایی بوده‌اند. با این حال، کاربردهای دستکش وینیل فراتر از تهیه غذای ساده است و مزایای آنها بسیار فراتر از هزینه است.

مزایای دستکش وینیل چیست؟

یکی از انواع دستکش های لاستیکی مصنوعی موجود، دستکش های وینیل از پی وی سی (پلی وینیل کلراید) ساخته شده است که سپس با یک نرم کننده مخلوط می شود تا انعطاف پذیرتر و پوشیدنی تر شود. بر خلاف دستکش های نیتریل، دستکش های وینیل حاوی شتاب دهنده های شیمیایی نیستند.

بیشتر بخوانید: خرید گان جراح

 

از آنجایی که این نوع دستکش محافظ از مواد مصنوعی به جای لاتکس لاستیکی طبیعی ساخته شده است، بدون لاتکس است و جایگزین خوبی برای دستکش های لاتکس برای کسانی که از آلرژی نوع I رنج می برند. عاری بودن از شتاب‌دهنده‌های شیمیایی همچنین باعث می‌شود دستکش‌های وینیل برای استفاده در افراد مبتلا به آلرژی نوع IV ایمن باشد. آلرژی های نوع I و نوع IV می توانند باعث طیف وسیعی از واکنش های آلرژیک از جمله تحریک پوست، التهاب، آبریزش بینی و علائم سرماخوردگی، بثورات، ترک خوردگی و تاول و در موارد شدید، شوک آنافیلاکتیک شوند (به ویژه در مورد آلرژی لاتکس). به همین دلیل، دستکش‌های وینیل هنوز به طور گسترده در بسیاری از مکان‌های کاری که آلرژی ممکن است نگران‌کننده باشد، استفاده می‌شود. دستکش های وینیل در انواع پودری و غیر پودری موجود هستند. غیر پودری که اغلب بدون پودر نامیده می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت لباس یکبار مصرف بیمارستانی

اگرچه دستکش‌های وینیل دوام کمتری دارند، اما معمولاً در مقایسه با همتایان نیتریل و لاتکس خود گزینه‌ای ارزان‌تر هستند، و آنها را برای کارهای کم خطر که در آن سهولت استفاده و استفاده کوتاه مدت مکرر مورد نیاز است، ایده‌آل می‌سازد. آنها از دست ها در برابر مواد شیمیایی کم خطر مانند مواد شوینده و سایر مواد پاک کننده محافظت می کنند و همچنین به محافظت در برابر آلودگی متقابل ناشی از مایعات بدن، مایعات و پودرهای لباسشویی و غیره کمک می کنند. دستکش‌های وینیل به دلیل ساختار شل‌ترشان، گاهی اوقات در نقش‌هایی که نیاز به پوشاندن و برداشتن سریع است، ترجیح داده می‌شوند.

دستکش وینیل برای چه مواردی استفاده می شود؟

اگرچه دستکش‌هایی مانند دستکش‌های نیتریل نسبت به دستکش‌های وینیل مقاومت بیشتری در برابر سوراخ شدن و مقاومت شیمیایی دارند، اما وینیل هنوز یک انتخاب بسیار محبوب برای مواد دستکش برای بسیاری از محل‌های کار است.

برخی از رایج ترین کاربردهای آنها عبارتند از:

تهیه غذای غیرچرب : دستکش‌های وینیل دارای گواهی EN1186هستند برای تماس با غذا، به استثنای غذاهای چرب یا چرب، ایمن تلقی می‌شوند. آنها یک راه حل مقرون به صرفه برای نقش هایی هستند که نیاز به برداشتن و دور انداختن منظم دستکش ها دارند، مانند نقش های خدمات غذا با مشتری.

بیشتر بخوانید: رول روتختی بیمارستانی

 

 

 

دستکش‌های وینیل شفاف یکی از محبوب‌ترین دستکش‌های ما هستند و در صنایع آماده‌سازی مواد غذایی بسیار مورد علاقه هستند . آنها دوسویه هستند، به این معنی که در صورت آسیب دیدن یک دستکش، نیازی به تعویض یک ست کامل نیست، و دارای کاف مهره‌ای هستند که استحکام بیشتری می‌افزاید. طیف آن در چندین رنگ مختلف از جمله آبی، زرد و سبز ارائه می شود که امکان کدگذاری رنگی وظایف خاص را فراهم می کند که می تواند در جلوگیری از آلودگی متقابل مفید باشد.

بیشتر بخوانید: کاور آستین اسپان باند

رنگ‌آمیزی و چاپ : در مواردی که لازم است دست‌ها در برابر تغییر رنگ احتمالی ناشی از رنگ‌ها و رنگ‌ها محافظت شود، دستکش‌های وینیل انتخابی عالی هستند. آنها سطح بالایی از محافظت را برای دست ها و مواد ایجاد می کنند در حالی که به سرعت درآورده و برداشته می شوند.

 

 

 

کار تمیز کردن و مراقبت : برای کارهای تمیز کردن کم خطر که شامل تماس با مواد خطرناک مانند مواد شیمیایی قوی نیست، اما نیاز به پیشگیری از آلودگی (مثلاً از مایعات بدن) دارد، دستکش های وینیل راه حل ایده آلی هستند.

بیشتر بخوانید: کلاه اتاق عمل

دستکش‌های وینیل آبی و وینیل زرد ما از پاک‌کننده‌ها و مراقبت‌کنندگان در برابر مواد شیمیایی کم‌خطر مانند شوینده‌ها و محصولات پاک‌کننده محافظت می‌کنند و همچنین به جلوگیری از آلودگی مایعات بدن که اغلب در کارهای مراقبتی با آن‌ها مواجه می‌شوند، کمک می‌کنند.

 

 

وظایف مراقبت‌های بهداشتی، بیمارستانی و بالینی : دستکش‌های وینیل درجه پزشکی از نظر حداقل AQL (محدودیت‌های کیفیت قابل قبول) با دستکش‌های وینیل استاندارد متفاوت هستند و برای استفاده در محیط‌هایی که خطرات بیولوژیکی یک عامل هستند، ایمن تلقی می‌شوند. این نوع نقش ها شامل مراقبت های بهداشتی و مراقبتی، بهداشت و دندانپزشکی، خدمات زیبایی و خالکوبی است.

بیشتر بخوانید:  لباس پرسنل بیمارستان

 

دستکش‌های ما دارای درجه پزشکی هستند و با استاندارد AQL 1.5 آزمایش شده‌اند و برای استفاده به عنوان دستکش معاینه مناسب هستند. آنها یک انتخاب ارجح برای خدمات اورژانس، نقش های بیمارستانی و بالینی، و رشته های دندانپزشکی و بهداشت هستند.

بیشتر بخوانید:  لباس اسکراب بارداری

برای چندین دهه، طبی رز با طیف گسترده ای از دستکش های یکبار مصرف لاتکس، نیتریل و وینیل از دست کارگران در برابر آسیب محافظت می کند. برای کسانی که کارهای روزمره و کم خطر را انجام می دهند، هیچ دسته دستکش وینیل با کیفیت بالا و مقرون به صرفه  وجود ندارد.