راهنمای خرید تشک‌های مخصوص بیماران

هنگام خرید تشک برای بیمار باید به یکسری نکات توجه کنید:

عملکرد و ویژگی‌های خاص را در نظر بگیرید

یک تشک استاندارد معمولی را نمی‌توان روی تخت‌های قابل تنظیم، مانند آنچه که در بیمارستان‌ها وجود دارد، قرار داد. زیرا قابلیت تا شدن مانند تخت را ندارد. بنابراین هنگام خرید تشک مخصوص بیماران باید نوعی خریداری کنید که مانند تخت، قابلیت خم و تا شدن داشته باشد.برای یک تشک استاندارد نیاز به یک روتختی یکبار مصرف رولی داریم.

 

همچنین به دلیل اینکه برخی از بیماران مجبور به استراحت طولانی‌مدت هستند، باید به ضخامت مناسب تشک‌ها هم توجه شود. در واقع تشک باید آنقدر نازک باشد که بتواند خم و تا شود و در عین حال آنقدر ضخیم باشد که فرم بدن بیمار را به خوبی حفظ کند.

دیگر دلیلی که بیمار می تواند استراحت طولانی مدت انجام دهد پوشیدن لباس یکبار مصرف بیمارستانی می باشد با دیدن قیمت لباس یکبار مصرف بیمارستانی به بیماران اطمینان و آسودگی هدیه کنید.

تحمل وزن چقدر باشد؟

از مواد به‌کار رفته در تشک و قیمت تشک اطلاع یابید

بیشتر تشک‌های بیمارستانی و مخصوص بیماران، از نوع فنردار یا فوم‌دار هستند. نوع فنردار آن ارزان است و چنانچه بودجه‌تان محدود است، می‌توانید از این نوع تشک تهیه کنید. البته تشک‌های فوم‌دار هم خیلی گران نیستند و از آنجایی‌که عملکردی بهتر از تشک‌های فنردار دارند، متخصصان خرید این نوع تشک را توصیه می‌کنند. گران‌ترین نوع تشک هم تشک مواج است اما برای آسایش بیماران، بهترین نوع تشک به حساب می‌آید.

تشک‌های فنری معمولا تا ۱۱۴ کیلوگرم وزن را تحمل می‌کنند. اما تحمل وزن تشک‌های فوم‌دار، ۱۲۵ تا ۱۸۰ کیلوگرم است. برخی از تشک‌هایی که مخصوص افراد سنگین‌وزن هستند، طوری تولید می‌شوند که وزن‌های بیش از ۱۸۰ کیلوگرم را هم تحمل کنند.

اندازه تشک بیمارستانی چقدر باشد؟

بیشتر تشک‌های مخصوص تخت‌های بیمارستانی، حدود ۲۰۰ سانتی‌متر طول و ۹۰ سانتی‌متر عرض دارند. اما تشک‌های بزرگتر از این هم وجود دارد. پیش از خرید تشک باید اندازه‌های تخت‌ بیمار را بدانید و سپس تشک مناسب تخت را خریداری کنید.