مردی که با مصرف کشمش سبز کالری توانست آلرژی خود را درمان نماید!

کشمش سبز به ویژه سرشار از اسید فرولیک، روتین، کوئرستین، ترانس و اسید کاوتاریک است. این ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که نقش کلیدی در محافظت در برابر بیماری هایی مانند سرطان، دیابت نوع 2 و بیماری آلزایمر دارند.

پیشگیری از کم خونی:
علاوه بر فواید کشمش سبز، حاوی مقدار مناسبی آهن است که در انتقال اکسیژن و تولید گلبول های قرمز خون نقش دارد که از کم خونی جلوگیری می کند علائم کمبود خون شامل خستگی، تنگی نفس، رنگ پریدگی پوست و احساس خستگی است.

حفظ سلامت دندان:
تحقیقات انجام شده در دانشگاه ایلینوی در شیکاگو، ایالات متحده، تأیید می کند که کشمش سبز کالری حاوی ترکیبات ضد میکروبی مانند اسید اولئانولیک است که به کشتن پاتوژن های دهان، محافظت از دندان ها در برابر پوسیدگی و تقویت لثه کمک می کند.

از یک طرف، کشمش سبز با شاخص گلیسمی پایین یا متوسط ​​مشخص می شود، که تضمین می کند کربوهیدرات های موجود در آن تأثیر قابل توجهی بر قند خون ندارند.

کشمش سبز

علاوه بر این، یک کارآزمایی در سال 2015 نشان داد که جایگزین کردن تنقلات فرآوری شده با کشمش سبز می تواند به بهبود سطح گلوکز در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

فیبر موجود در کشمش سبز با کاهش خطر یبوست، مشکلات گوارشی را تسکین می دهد.

خوردن کشمش سبز خیسانده در آب در دوران بارداری نیز به رفع یبوست کمک می کند که می تواند به جنین آسیب برساند.

فواید کشمش برای لاغری:
کشمش سبز جایگزین خوبی برای تنقلات است، زیرا از یک طرف مواد مغذی مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

از سوی دیگر، فیبر و پروتئین موجود در کشمش سبز به شما کمک می کند تا برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید فیبر همچنین به کاهش سرعت هضم و حفظ قند خون در سطح سالم کمک می کند.

در این زمینه، یک مقاله تحقیقاتی در مورد فواید کشمش سبز که توسط مجله بین المللی علوم غذایی و تغذیه در سال 2019 منتشر شد، نشان می دهد که نوشیدن آب با میوه خشک حجم معده شما را افزایش می دهد و احساس سیری ایجاد می کند که می تواند از پرخوری و وزن جلوگیری کند.