فاکتورهای اصلی در انتخاب مناسب درب ضد سرقت خلازیر برای امنیت بهتر منازل شما!

با توجه به اینکه امنیت کاملاً نسبی است، بنابراین اگر بخواهیم میزان امنیت درب های ضد سرقت را با هم مقایسه کنیم، باید فاکتورهای بهبود امنیت را بررسی کنیم.
1- اولین پارامتری که بر امنیت درب های ضد سرقت تاثیر می گذارد، با توجه به اینکه ضخامت فریم متفاوت است و در برخی از درب ها 1.5 فرز، برخی 2 فرز و برخی 1 میل استفاده می شود، هر چه ضخامت بیشتر باشد، ماندگاری بالاتری دارد. و همچنین پیشگیری به خصوص در وسط قاب، تاب برداشتن امنیت بیشتری ایجاد می کند.

2- کلاف درب ضد سرقت: یکی دیگر از مواردی که امنیت درب ضد سرقت خلازیر را تحت تاثیر قرار می دهد با توجه به اینکه سارقان از روش دیلم استفاده می کنند باید کلاف درب محکم استفاده شود.در این قسمت ضخامت های مختلف (1.25-1.5) که قطعا ضخیم تر، البته وزن درب ها زیاد است.لازم به ذکر است که باید به نسبت ضخامت کلاف روکش و تعداد لولا توجه شود.

3- ضخامت ام دی اف: در نگاه اول ضخامت ام دی اف هیچ تاثیری در امنیت در مورد درب ضد سرقت ندارد اما ضخامت 10 میل در مقایسه با 8 آسیاب کمتر خوراکی است، قطعا به دلیل ضخامت و تراکم بیشتر.

درب ضد سرقت

4- از آنجایی که قفل های درب های ضد سرقت از امنیت بالایی برخوردار هستند، پرمصرف ترین برندهای کاله ترکیه، داف ترکیه، قفل ایران است، البته کاله هم اصل و هم تقلبی است که به دلیل حجم زیاد، تشخیص آن بسیار سخت است. دوره خریداری شده از نمایندگی اصلی شرکت ترکیه در ایران در صورت عدم دریافت.

5- توری فلزی داخل درب ضد سرقت یکی دیگر از پارامترهای امنیتی مربوط به درب ضد سرقت می باشد که در برخی مدل ها از این توری کاملا استفاده می شود. و در برخی دیگر 70%، 50% یا حتی 20% متناسب با کیفیت ساختمان.
پین های ثابت از دیگر مواردی هستند که با توجه به اینکه این پین ها در سمت لولای در قرار گرفته اند، از باز شدن درب از داخل خانه جلوگیری می کنند.

7- رازت های قرار داده شده بر روی درب سیلندر نقش روکش روی سیلندر را دارد و هر چه از آلیاژ با کیفیت تری استفاده شود ایمن تر بوده و در امنیت نقش بسزایی دارد.

8- صرف نظر از گزینه هایی که در بالا ذکر شد، در اینجا گزینه هایی است که برای افزایش امنیت به درب ضد سرقت اضافه کرده ایم: حالت اول با توجه به اینکه 8 زبانه از بالا و پایین در و در کیس اضافه می شود خوب است. از قاب، عنصر دیگر زنگ هشدار را اضافه می کند و اگر کد اشتباه باشد، آژیر هنگام باز شدن درب به صدا در می آید، قفل مرکزی است که در آن ضریب ایمنی ایجاد می کند. مورد بعدی یک دسته دیجیتال با انواع مختلف مانند کارتی، اثرانگشتی است، البته لازم به ذکر است که دسته دیجیتال قفل های بسیار ضعیفی دارد و به سرعت در اثر ضربه آسیب می بیند.