دختری که با استفاده از چسب صنعتی رنگی پوست دست خود را از دست داد!

همانطور که می دانید مواد موسوم در چسب صنعتی رنگی به صمغ های طبیعی که از منابع طبیعی خود استخراج می شوند نیز به عنوان چسب استفاده می شوند.

آگار ، یک کلوئید گیاهی دریایی (تعلیق ذرات بسیار ریز)، با آب داغ استخراج می شود و متعاقباً برای خالص سازی منجمد می شود.

آلژین از هضم جلبک دریایی در قلیایی و رسوب نمک کلسیم یا اسید آلژینیک به دست می آید.صمغ عربی از درختان اقاقیا که به طور مصنوعی زخمی شده اند و باعث تراوش صمغ می شوند، برداشت می شود. ترشحات دیگر لاتکس لاستیک طبیعی است که از درختان Hevea برداشت می شود. بیشتر آدامس ها عمدتاً در محصولات قابل مرطوب شدن با آب استفاده می شوند.

اگرچه تولید چسب های طبیعی هزینه کمتری دارد، اما مهم ترین آنها چسب صنعتی رنگی هستند چسب های مبتنی بر رزین ها و لاستیک های مصنوعی از نظر تطبیق پذیری و عملکرد عالی هستند. مواد مصنوعی را می توان در عرضه ثابت و با خواص دائمی یکنواخت تولید کرد.

علاوه بر این، آنها را می توان به طرق مختلف تغییر داد و اغلب برای به دست آوردن بهترین ویژگی ها برای یک برنامه خاص ترکیب می شوند.

پلیمرهای مورد استفاده در چسب های مصنوعی به دو دسته کلی تقسیم می شوند: ترموپلاستیک ها وترموست .ترموپلاستیک ها چسبندگی قوی و بادوام را در دماهای معمولی ایجاد می کنند و می توان آنها را برای استفاده با حرارت دادن بدون تخریب ، نرم کرد.

چسب صنعتی

رزین های ترموپلاستیک مورد استفاده در چسب ها شامل نیتروسلولز ، پلی وینیل استات، کوپلیمر وینیل استات-اتیلن، پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی آمیدها، پلی استرها، اکریلیک ها و سیانواکریلیک ها می باشد.

سیستم های ترموست، بر خلاف ترموپلاستیک ها، پیوندهای دائمی، مقاوم در برابر حرارت و نامحلول را تشکیل می دهند که بدون تخریب قابل اصلاح نیستند.

چسب های مبتنی بر پلیمرهای ترموست به طور گسترده در صنعت هوافضا استفاده می شود ترموست ها شامل فنل فرمالدئید، اوره فرمالدئید، پلی استرهای غیر اشباع، اپوکسی ها و پلی یورتان ها هستند.

چسب های مبتنی بر الاستومر می توانند به عنوان انواع ترموپلاستیک یا ترموپلاستیک عمل کنند، بسته به اینکه آیا اتصال عرضی برای چسب برای انجام عملکرد خود ضروری است یا خیر.

از ویژگی های چسب صنعتی الاستومری می توان به مونتاژ سریع، انعطاف پذیری، تنوع نوع، اقتصادی بودن، استحکام بالای لایه برداری، سهولت اصلاح و تطبیق پذیری اشاره کرد. الاستومرهای اصلی مورد استفاده به عنوان چسب عبارتند از: لاستیک طبیعی، لاستیک بوتیل ، لاستیک بوتادین، لاستیک استایرن -بوتادین ، لاستیک نیتریل ، سیلیکون و نئوپرن.